Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the simple-lightbox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6121
Projekt FIKTIVE FAMILIE | Moja Siódemka 🇵🇱🇬🇧🏀🏐

Projekt FIKTIVE FAMILIE

Miło poinformować, że nasza szkoła zaczęła współpracę eTwinning z uczniami z całej Polski w ramach projektu z języka niemieckiego „Fiktive Familie„.

eTwinning to miejsce współpracy pracowników szkół (nauczycieli, dyrektorów szkół, bibliotekarzy, itp.) oraz uczniów szkół z jednego z krajów europejskich, które tutaj komunikują się, współpracują, realizują projekty, dzielą się i, mówiąc krótko, czują się i są częścią najbardziej ekscytującej społeczności edukacyjnej w Europie.

Fiktive Familie.
Projekt jest skierowany do uczniów szkół podstawowych oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Uczniowie przedstawią się oraz stworzą fikcyjną rodzinę z wykorzystaniem narzędzi TIK. Uczniowie wspólnie wymyślą postacie członków rodziny oraz informacje o nich. Nauczą się opowiadać o sobie i rodzinie oraz przeprowadzać wywiad. Poznamy aplikacje służące efektywnej nauce słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego w trakcie edukacji zdalnej.

Cele:

  • Zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego.
  • Wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter).
  • Uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej,
  • Uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru).
  • Uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupach
  • Zachęcanie uczniów do tzw. peer learning
  • Rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli.

Magdalena Warzybok

Szkoła Podstawowa numer 7 w Poznaniu