Kryteria oceniania w klasach 1 – 3
Kryteria oceniania z języków obcych
1. Dziecko jest obserwowane podczas wszystkich zajęć organizowanych przez szkołę:
– obowiązkowych zajęć dydaktyczno wychowawczych,
– zajęć dodatkowych wybranych samodzielnie przez ucznia,
– szkolnych i międzyszkolnych konkursów,
– imprez klasowych i szkolnych
2. Ocenie podlegają osiągnięcia, które zostały przedstawione w wymaganiach szczegółowych Podstawy Programowej dla I etapu edukacyjnego odpowiednio w zakresie edukacji:
polonistycznej
matematycznej
społecznej
przyrodniczej
plastycznej
technicznej
informatycznej
muzycznej
wychowania fizycznego
3. Nauczyciel określa stopień opanowania umiejętności i wiadomości na trzech poziomach:
Potrafię, radzę sobie z daną umiejętnością
Radzę sobie z daną umiejętnością, ale popełniam błędy
Powinienem nad daną umiejętnością popracować
4. Ocenianie bieżące przyjmuje formę informacji zwrotnej.
5. Informacja zwrotna może przybierać formę ustną, pisemną w postaci komentarza, graficzną np. tabelki.
6. W każdym przypadku informacji zwrotnej nauczyciel jest zobowiązany do skoncentrowania się na dziecku i jego indywidualnym tempie rozwoju i możliwościach uczenia się oraz powinna ona być tak skonstruowana, aby zawierała kierunek dalszego rozwoju.
7. Podsumowując osiągnięcia w obszarach edukacji plastycznej, muzycznej, zajęć technicznych bierze się przede wszystkim pod uwagę wysiłek włożony przez ucznia, a w przypadku wychowania fizycznego także systematyczny udział w zajęciach oraz aktywność.
8. Ocena śródroczna i roczna jest oceną opisową.
9. Podsumowaniem półrocznej pracy ucznia jest ocena opisowa ujęta w sformalizowany arkusz zwany kartą szkolnych osiągnięć ucznia. Arkusz ten jest przekazywany rodzicom, a kopia zostaje w dokumentacji.
10. Śródroczna i roczna ocena z zachowania w klasach I-III przyjmuje formę opisową.
11. Ocenę ustala nauczyciel wychowawca uwzględniając:
Opinię innych nauczycieli ucznia
Opinię niedydaktycznych pracowników szkoły
Opinię kolegów i koleżanek
Samoocenę ucznia
12. Przy formułowaniu oceny z zachowania nauczyciel bierze pod uwagę postawę ucznia podczas zajęć szkolnych w klasie, jak i poza nią, a także zgłoszonych zachowań pozaszkolnych.
13. Ocena z zachowania nie może mieć wpływu na:
Oceny z zajęć edukacyjnych
Promocję do klasy programowo wyżej
14. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania uwzględnia w szczególności:
1. Wywiązywanie się z obowiązków ucznia
2. Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej
3. Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób
4. Godne i kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią
5. Dbałość o honor i tradycje szkoły
6. Dbałość o piękno mowy ojczystej
7. Udział w pracach na rzecz szkoły i środowiska
Kryteria oceniania z religii
Przedmiotowy system oceniania z religii klasa I i II SP
Przedmiotowy system oceniania z religii klasa III SP
Kryteria oceniania z języka angielskiego
Kryteria oceniania z etyki