Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the simple-lightbox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6121
Dzień Łamigłówki – styczniowe zmagania erazmowe | Moja Siódemka 🇵🇱🇬🇧🏀🏐

Dzień Łamigłówki – styczniowe zmagania erazmowe

Dzień Łamigłówki
czyli
styczniowe zmagania erazmowe.

Tuż przed feriami postanowiliśmy nieco zmienić profil zwykłych zajęć lekcyjnych i zorganizowaliśmy w naszej szkole Dzień Łamigłówek. Oprócz świetnej zabawy realizowaliśmy w ten sposób kolejne zadanie erazmowe. Uczniowie poszczególnych klas przygotowywali dla swoich koleżanek i kolegów przeróżne gry, łamigłówki, zadania logiczne i wszelkie działania, wymagające zaangażowania naszych zdolności i umiejętności. Pomysłowość naszych uczniów okazała się bez granic! A odbiór przygotowanych prac przez kolegów niesamowicie emocjonujący. Tak mocno zaangażowaliśmy się w wykonywanie zadań, że tego dnia lekcje matematyki minęły wręcz za szybko!
A nad czym główkowaliśmy w Dniu Łamigłówek Posłuchajcie i popatrzcie sami! Oto niektóre z naszych działań :

  • Klasa 3A wykonała grupowo matematyczne gry planszowe z zadaniami logicznymi, tekstowymi, ciągi oraz łańcuszki matematyczne.
  • W klasie 3C i 1A graliśmy w gry matematyczne i domino, towarzyszyły nam ogromne emocje.
  • W klasie 3 D dzieci odkodowywały zakodowane obrazki przez uczniów z klasy 3B.
  • Klasa 2A rozwiązywała krzyżówki matematyczne.
  • Klasa 2B z zapałem przystąpiła do rywalizacji o tytuł Mistrza gry w Kółko i krzyżyk, a tworzone przez nas wszelkie strategie i pomysły, by wygrać, sprawiły nam dużą satysfakcję!
  • Klasa 2C zmagała się z nie lada łamigłówkowym zadaniem – musiała zmierzyć się z tzw. zadaniami zapałczanymi, gdzie spryt, logiczne myślenie i niekonwencjonalne podejście do rozwiązań liczyło się najbardziej. Ale dali radę i ich trud się opłacił!
  • W klasie 1B także graliśmy w gry planszowe oraz układaliśmy bardzo trudne układanki – tangramy. Zadania sprawiły nam ogromną frajdę. Musieliśmy wykazać się umiejętnością obliczania działań w zakresie 10 oraz umiejętnością odczytywania godzin na zegarze..
  • Klasa 1C przygotowała kartę zadań matematyczno-logicznych dla klasy 1D. Było to pięć różnych zadań, a ich prawidłowe wyniki ukazywały jedną z liter końcowego hasła. Dzieci przygotowały działania matematyczne na dodawanie i odejmowanie do 10, krótkie zadanie matematyczne z treścią, labirynt, zadanie z przeliczaniem monet i kodowanie. Końcowe hasło ukazać miało tajemnicę, którą skrywa każdy z uczniów klasy 1c: „Lubię matmę”. Od klasy 1D otrzymaliśmy zestaw ręcznie robionych gier: młynek i bingo wraz z pionkami.

Dzień Łamigłówek zakończyliśmy z poczuciem zadowolenia z możliwości wykorzystania naszych wiadomości i umiejętności w praktyce. Od dziś wszelkie matematyczne triki nie będą już dla nas takie straszne, a raczej staną się zachęta do dalszej pracy przez zabawę! To były bardzo udane zajęcia 🙂

w imieniu erazmowiczów z klas I III
Beata Żyto

Szkoła Podstawowa numer 7 w Poznaniu