Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the simple-lightbox domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /web/wp-includes/functions.php on line 6121
Mądra szkoła | Moja Siódemka 🇵🇱🇬🇧🏀🏐

Mądra szkoła

Wartości Mądrej Szkoły

Wartość ucznia
Wartość uczenia się
Wartość otoczenia

Plac zabaw przy SP7

1. Szacunek

Siódemka tworzy środowisko, w którym wzajemny szacunek jest wartością nadrzędną.
Siódemka szanuje indywidualne doświadczenia, buduje zasady w oparciu o zaufanie, a uczniowie ponoszą odpowiedzialność za swój udział w planowaniu i realizowaniu procesu uczenia się.
Szacunek jest widoczny lub konsekwentnie budowany i egzekwowany.

2.Współpraca

Proces uczenia się jest planowany i modelowany we współpracy wszystkich uczestników.
Uczniowie zdobywają i stosują umiejętność pracy zespołowej oraz dostrzegają zalety takiej współpracy.

3. Sukces

Siódemka odkodowuje sukces.
Osiągnięcia uczniów są znane i celebrowane.
Sukces nie jest celem ale etapem w procesie uczenia się.
Szkoła daje możliwość odniesienia sukcesu każdemu uczniowi.
Sukces jest niezbędnym elementem w procesie budowania tożsamości, samorealizacji i autoprezentacji uczniów.

4. Wytrwałość

Siódemka rozwija wytrwałość przez planowanie, modelowanie i konsekwentne realizowanie procesu uczenia się oraz stawianie wysokich wymagań uczniom.
Wytrwałość jest widoczna w procesie uczenia się, w sposobie oceniania i respektowania uczestników procesu.

5. Motywacja

Proces uczenia się jest konstruowany w taki sposób, aby stale wzmacniana była motywacja uczących się.
Entuzjazm i optymizm są ważnymi czynnikami procesu uczenia się.
Zachęcanie do rozwoju, konsekwencja w stawianiu wysokich wymagań oraz uczciwa ocena osiągnięć są podstawowymi elementami motywującymi uczniów.
Siódemka wyposaża uczniów w systematyczną informację zwrotną.
Siódemka uczy się od lepszych. W Siódemce uczniowie i nauczyciele uczą się od siebie wzajemnie (lekcje koleżeńskie, samopomoc uczniowska, system daltoński)

6. Uczenie się jest celowe i osadzone w zaplanowanych ze względu na znaczenie oraz konkretną umiejętność etapach

Siódemka zachęca do otwartego i mądrego dialogu z uczniami w celu ustalenia konkretnych kierunków i wyznaczonych celów, do których dążymy w procesie uczenia się.
Cele zarówno uczniowskie jak i nauczycielskie, są jasno określone, udokumentowane i dostosowane do realizowanych programów nauczania oraz możliwości uczniów.
Treści przekazywane w procesie uczenia się są bogate, realne i stawiają uczniom wysokie wymagania.

7. Uczenie się jest procesem odbywającym się w sposób wieloraki; proces ten jest widoczny oraz demonstrowany na wiele sposobów

Siódemka zapewnia zdobywanie informacji oraz umiejętności w różnorodny sposób z wykorzystaniem koncepcji inteligencji wielorakich.
Siódemka stosuje różnorodne metody, techniki oraz wyposaża uczniów w materiały dostosowane do promowania i wykorzystywania indywidualnych uzdolnień i upodobań uczniów.
Siódemka planuje każdy krok dydaktyczny na podstawie programowej w ściśle określonych ramach edukacji formalnej. Szczególne uzdolnienia i upodobania uczniów Siódemka rozwija oraz ewentualne trudności niweluje w ramach edukacji pozaformalnej i nieformalnej.
Siódemka dostrzega przyszłość edukacji w sposobie łączenia wszystkich trzech obszarów edukacji: formalnej, nieformalnej
i pozaformalnej.
Siódemka realizuje proces uczenia się w czterech etapach: od informacji do wiadomości, od wiadomości do mądrości planując zarówno pracę perspektywicznie jak i każdą jednostkę lekcyjną.

8. Uczenie się trwa przez całe życie

Siódemka wykorzystuje wzrost wiedzy i umiejętności uczniów do wzbogacenia doświadczeń uczniowskich.
Uczymy się czytać, aby potem uczyć się czytając.
Siódemka uczy dzieci nie tylko w poziomach ale i w zespołach odpowiednich do ich wiedzy, rozwoju i umiejętności.
Siódemka wierzy, że aby osiągnąć sukces w życiu, doświadczenie uczestnictwa w procesie uczenia się musi stać się umiejętnością na całe życie.

9. Uczenie się jest wzmacniane przez pozytywne relacje

Siódemka tworzy pozytywne środowisko, w którym każdy uczeń jest rozpoznawalny, a jego indywidualne zalety i preferowane sposoby uczenia się są promowane i wykorzystywane w planowaniu i trwającego procesu uczenia się.
Szkoła zachęca do dialogu uczniów, nauczycieli oraz rodziców do włączenia się do działań w planowanie procesu uczenia się i jego realizację.
Społeczność lokalna, władze samorządowe muszą mieć pewność, że zadań, jakie wypełnia Szkoła w danym miejscu, nie jest w stanie wypełnić żadna inna szkoła lub instytucja,

Mądra Szkoła jest zobowiązana do kreowania swojego absolwenta jako człowieka, który poprzez zadawanie pytań, znajomość strategii nauczania, umiejętność rozwiązywania problemów, dobre relacje z nauczycielami, wysoko stawianą poprzeczką, dostarczaną informację zwrotną jest człowiekiem zmotywowanym, z wysoką samooceną, szanującym innych i siebie. Absolwent Siódemki wysoko mierzy, na wzór sportowca widzi cel i dąży do niego niezrażony porażkami, z wielkim uporem powtarza sekwencje, aby przybliżyć się do upragnionego sukcesu.

Absolwent Siódemki wie, że wielki sukces poprzedza czas przygotowań i przejście kolejnych etapów zwieńczanych mniejszymi sukcesami.

Szkoła Podstawowa numer 7 w Poznaniu